مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23115 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

تربيت شده يك خانواده مذهبي هستم ولي چند ماهي است كه در مورد خدا وحقانيت پيامبر دچار ترديد شده ام، لطفا مرا راهنمايي كنيد؟
از آنجا كه جناب عالي در محيطي مذهبي و دور از زمينه هاي گناه يا تصادم انديشه هاي متضاد و غير ديني رشد يافته و از همين رو آمادگي كافي علمي و روحي جهت رويارويي با چنين جوي را در خود احساس نمي كنيد يا چه بسا در اعتقادات خويش نيز به ترديد مي افتيد. براي حل اين مشكل بايد به چند نكته توجه نمود: پيش از ورود به دانشگاه يا هر محيط ديگري كه مركز تضارب آراست بايد در نظرداشت كه امكان وجود عوامل تشكيك زا در اركان اعتقادي و بنيان هاي معنوي زياد است از اين رو بايد آن قدر خود را از نظر بينش و ايمان قوي كنيم كه تحت تأثير القائات و شبهات قرار نگيريم. بلكه با منطقي استوار با انديشه هاي نادرست به چالش و مقابله برخيزيم. در اين صورت هيچ گاه حق و باطل بر ما مشتبه نمي شود و اما اكنون توصيه مي شود: 1- با مطالعه كتب قوي؛ مانند نوشتجات استاد شهيد مطهري و... به استحكام و ژرف سازي آگاهي هاي ديني بپردازيد. 2- در زمنيه روحيات ارزشمند معنوي طبق برنامه اي منظم به خودسازي بپردازيد. حتي الامكان سعي كنيد هر روز مقداري قرآن بخوانيد و انس باقرآن را فراموش نكنيد. ذكر و ياد خدا و توجه به راه هاي ارتباطي با خدا از جمله نماز شب دعاهاي ايام هفته دعاي كميل و... در اين زمينه بسيار مؤثر است. در مورد نبوت، به چند اصل توجه كنيد: الف) اگر در كار خداوند جهان تأمل كنيم، به روشني مي بينيم كه خداوند متناسب با هر موجودي آن را هدايت نيز كرده است. وقتي فرعون از موسي(ع) پرسيد كه خداي شما كيست؟ موسي(ع) فرمود: {A{/Bاَلَّذِي أَعْطي كُلَّ شَيْ ءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدي {w3-9w}{I20:50I}/}A}؛ {Mخداي من كسي است كه هر چيز را آفريد، سپس آن را هدايت كردM}، {V(طه، آيه 50)V}. اين هدايت را در يك ذره اتم تا مجموعه عظيم كهكشان ها مشاهده مي كنيم. حال خدايي كه در پشه، زنبور، خورشيد، ماه و... برنامه هدايتي قرار مي دهد، آيا ممكن است انسان مختاري را - كه بيش از همه نياز به هدايت دارد - به حال خود رها سازد؟! و آيا اين با آنچه كه ما از حكمت و علم در جهان مشاهده مي كنيم تضاد ندارد؟! ب ) در طول تاريخ هزاران نفر با ادعاي اين كه ما از جانب خداوند آمده ايم مدعي نبوت و پيام آوري از جانب خداي واحد شده اند؛ آيا اين همان برنامه هدايت خداوند نيست؟ ج ) پيامبران در هر زمان معجزاتي داشتند كه به وسيله آن نبوت خويش را اثبات كرده اند. پيامبر اسلام(ص) نيز كه خاتم پيامبران است، معجزه اي جاويد (قرآن) را در برابر ديدگان ما قرار داده است. د ) درباره اعجاز قرآن بهترين دليل بر عدم تحريف قرآن، اين است كه قرآن به تواتر رسيده و در هر عصري تواتر خود را حفظ نموده است و تحقيقات تاريخي و مقايسه بين قرآن هاي موجود و قرآن هاي صدر اسلام كه نسخه هايي از آنها در موزه هاي بزرگ جهان موجود است، نشان مي دهد كه حتي يك «واو» از اين كتاب الهي كم و زياد نشده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.